6 поведенчески показателя, които ще ви помогнат да подобрите вашето органично търсене
Как измервате ангажираността със съдържание на вашия уебсайт?
Четене ~ 7 минути
Подобряването на трафика на уебсайта е от съществено значение за изграждането на по-широка аудитория на вашия бизнес. Всеки успешен бранд в днешно време отделя време и пари за създаване на полезно съдържаниеи и да измерва различни поведенчески показатели. Анализирайки го, онлайн съдържанието става по-смислено, а потребителското поведение по-добро.
Маркетинговите инструменти измерват ангажираността на потребителите чрез проследяване техните интеракции в рамките на вашия уебсайт.
Този един вид софтуер проследява IP адреси, за да отчете колко често потребителите посещават вашия уебсайт. Колко страници даден потребител е посетил, колко време е прекарал на всяка страница и много други взаимодействия с вашето съдържание.
Какво означава показателя Engagement?
Всяко взаимодействие на потребител със съдържание или продукт на вашия уебсайт, можем да определим като показател Engagement.
Кои показатели Engagement ще ви помогнат да подобрите вашето органично търсене?
Въпреки че има много различни показатели за Engagement, по-долу ще изброим шестте най -популярни показатели за ангажиране със съдържание, които добавят реална стойност.
1. Степен на отпадане / Bounce Rate
Степен на отпадане / Bounce Rate измерва процента на посетители, които напускат страница на вашия сайт, без да направят нова сесия чрез преглед на друга страница.
Как да изчисля показател степен на отпадане / Bounce Rate?
Вашата степен на отпадане / Bounce Rate може да намерите в Google Anlytics отчета на вашия сайт.
Как се изчислява?
Общият брой посетители на вашия уебсайт, които са посетили една страница, без да посетят друга, разделен на общия брой посещения на сайта за определен период.
Как можем да подобрим показателя степен на отпадане / Bounce Rate?
Посетителите могат да напуснат целева страница по няколко причини, понякога независещи от вас.
Например, ако посетител търси резултат за термин в търсачката, то той ще прочете необходимото съдържание и ще напусне по естествен начин вашия сайт.
Друга причина, за бързо напускане на страницата ви може да е не добре оформено и увлекателно съдържание. Затова е важно да работите за подобряване на потребителското изживяване UI/UX, както и за качеството на съдържание. По този начин ще подобрите степента на отпадане,
Какво ни казва показателя Bounce Rate?
Макар че е изкушаващо да си кажем „Трябва да понижим Bounce Rate“, този показател сам по себе си не ни дава детайлна и полезна информация.
Предполагам затова този показател отпада в новия GA4, който ще замени стандартния през юли 2023.
2. Колко страници на сесия / Pages per session?
Страници на сесия / Pages per session е показтел който ни казва, колко целеви страници даден потребител е посетил в една сесия на вашия уебсайт.
Как да проследяваме страници на сесия / Pages per session?
Стандартно показателя „Pages per session“ може да се проследява чрез инструмента Google Analytics.
Първото събитие ще е посещение на страница на вашия уебсайт, а второто събитие ще е посещение на друга страница в рамките на сайта. Вашият предполагаем отчет би изглеждал така: броя на посетителите, които са покрили и двата критерия, както и броя на страниците, които са разгледали.
Как можем да подобрим показателя страници на сесия / Pages per session?
Отличен пример за подобряване на показателя Pages per session е да създавате релевантно, полезно и добре структурирано съдържание за вашата аудитория.
За тази цел е хубаво да се анализира и познава потребителската пътека, нагласа и поведение на аудиторията. Как взаимодейства със съдържание и къде губи интерес.
Друга добра идея е включването на полезни връзки във всяка страница, водещи към страници с полезно съдържание.
3. Дълбочина на страницата / Page depth
Дълбочина на страницата / Page depth е метрика и начин да разберем на каква фаза в процеса на конверсия е вашия посетител. Например, началната страница на вашия уебсайт ще се счита за „начална фаза“ или „плитка“.
Ако пък е на страница на която си въвежда лична инфомация, като номер на кредитна карта, адрес, контакти, то се счита за „дълбока“ напреднала фаза на покупка. По този начин може да се определи потребителската пътека(User Journey) на посетителя.
Как можем да подобрим показателя дълбочина на страница / Page depth
Формирането на страница трябва да зависи от дълбочината и фазата в която се намира клиента. Колкото по-далеч е по потребителската пътека, толкова по-детайлна и на високо ниво информация ще му е нужна.
Обратното важи за клиенти, които са в начална фаза на покупка. Те посещават страници с базово и основно съдържание.
Също така, ако забелязвате голям брой отпадане на потребители при чекаут процес, можете да тествате различни варианти. По този начин можете да направите план за реализиране на семантика и структура на сайт.
4. Степен на реализация / Conversion rate
Степен на реализация или Conversion rate е метрика за измерване на предварително дефинирани цели.
Например, желана цел може да бъде регистрация и създаване на акаунт, запитване за оферта или пък покупка. Степента на реализация ни показва, какъв дял от посетителите на сайта ни стигат до нашите цели.
Как се изчислява степен на реализация / Conversion rate?
Изчисляването на степента на реализация става като разделите броя на завършените реализации на броя на посетителите на вашия сайт във времеви период и след това умножите това по 100.
Това ви дава процент от посетители, които са направили конверсия на вашия сайт.
Например, да кажем, че сте имали 352 реализации миналия месец и общо 1,582 посетителите.
Ще вземете:
352 ÷ 1,582 = 0,2225 × 100 = 22,25% процент на конверсия.
Така че за месеца сте имали 22.25% процент на конверсия.
Как можем да подобрим степента на реализация / Conversion rate
В зависимост от това, което продавате, процентът на вашата реализация може да бъде повлиян от различни фактори. Има обаче един фактор, който всички компании, независимо от индустрията се стремят да предоставят: стойност.
Добавете по-висока стойност, полза и имидж на вашите продукти/услуги, така че да спечелите доверието на потребителите. Може да постигнете това, като положителни отзиви – за вашите продукти, удовлетворени партньори или клиенти.
5. Връщащи се посетители / Returning visitors
Както подсказва името, това са посетители които са решили да се завърнат на вашия уебсайт в рамките на даден период.
Хубав сигнал. Причината може да е генериран интерес и необходимост от повече информация за ваши услуги, закупуване на продукт или просто информационна блог статия във вашия блог.
Как можем да проследим връщащите се посетители / Returning visitors
Можете да използвате същият метод, споменат за проследяване на Pages per session. Наблюдавайте посещенията от отделни IP адреси, като зададете времева рамка.
Отчета трябва да ви каже, колко потребители са се върнали на вашия уебсайт и колко пъти.
Как можем да увеличим завръщащите се посетители / Returning visitors?
Всеки обича да бъде лично обгрижван, така че персонализирането на вашите страници е един чудесен начин за увеличаване на завръщащите се посетители.
Интеграция на дребни функционалности на вашия уебсайт, които са добри практики и полезни за клиента.
Като например показване на своите скорошно разгледани продукти, подобни продукти. Препратки към истории на клиента, продуктови ревюта, могат да увеличат броя на посетителите, които биха прекарали още време на вашия сайт.
6. Прекарано време на страница / Time on page
Показателят „прекарано време на страница“ – Time on page, измерва времето (на сесия) за минути или часове.
Показва ни какво време потребителя отделя на конкретна страница. Този показател може да ни помогне да определим, качеството и стойността на съдържанието.
Кога отчитаме сесия?
Отчитаме сесия само за времето, което прекарва даден потребител активно навигиращ на вашия уебсайт. По време на сесия, потребителя може да преглежда само една страница или да прегледа няколко страници на вашия уебсайт.
Как измерваме показателя време на страница / Time on page?
Определете кои страници имат най-високо сесийно време и анализирайте детайлно причините. Имайте предвид, че не е задължително всяка страница да има висока стойност прекарано време, поради различната им структура и цел.
Например, процесът и дизайнът на чекаут страница е хубаво да е кратък, изчистен, без разсейващи елементи. Целта е потребителя да не се обърква и отказва от поръчка. Добра практика е, времето прекарано там, да е кратко.
Защо понякога показателят „времето прекарано на страница“ е подвеждащ?
Въпреки че прекараното време на страница може да бъде полезен показател, това не винаги е коректно отчетено.
Когато хората оставят отворена страница и преминат в друг раздел или категория, технически те прекарват време на страницата, но не консумират съдържание.
По същия начин, ако оставят страницата отворена, докато си почиват или правят нещо друго, това може да изкриви вашия анализ.
Заключение
- Изчерпателните отчети, показващи показатели за ангажиране на потребителите, са само първата стъпка в един план.
- Разбирайки нуждите на вашата целева аудитория, можете да промените вашите страници, по такъв начин, че потребителското изживяване да е информативно, приятно и резултатно за всички.
- Важно е да се измери ангажираността на потребителите ви, за да разберете, дали вашият уебсайт и целевите страници максимално удовлетворяват клиентските нужди.
- Опознайте и изучете техните нужди, преди да оформите стойностното си предложение.
Използвани ресурси:
Свързани теми
Нужда от полезна информация?
Запишете се сега!